Kjøpsbetingelser

Generelt
De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Nordicpower.no
Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Nordicpower.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Priser og levering
Alle priser er oppgitt eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Nordicpower.no side, kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom om forholdet på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Kundens plikter
Den som er registrert som kunde hos Nordicpower.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser Nordicpower.no eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommende bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Nordicpower.no side.

18?
Er du 18 år? For og handle på Nordicpower.no så må bestiller/mottaker være over 18 år.

Reklamasjon
Før feil meldes til Nordicpower.no, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Nordicpower.no har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Nordicpower.no slik at Nordicpower.no kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Nordicpower.no melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr for uavhentet vare for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale, pt. kr 350.-

Avhjelp Nordicpower.no skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av Nordicpower.no, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Nordicpower.no, betaler ikke Nordicpower.no disse utgiftene.

 

Levering, frakt og bytte

Fraktkostnader:

Gratis frakt ved kjøp over 1000 kr uansett vekt og størrelse. Kjøp under 1000 kr har vi satt ned prisen på fast frakt til kun 99,- uansett vekt og størrelse.

Leveringsmetoder:
Leveringstid til ditt lokale hentested etter du har lagt inn din ordre er 1-3 dager. Bestiller du før kl. 12 sende vi pakken
din samme dag.

Vi bruker posten til å levere pakkene våre, dette er den sikreste og raskeste leverandøren i Norge med flest utleveringsteder.
Vi bruker posten sin klimanøytrale servicepakke.

Retur og bytte:

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Dine angre- og returrettigheter
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.

Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Pakkesporing:
Når pakken sendes fra Nordicpower.no får du en mail med pakkesporingsnummer, du kan følge pakkens fremdrift på www.posten.no.
Du vil også motta sms med sporingsnummer og hentekode som du viser på utleveringsstedet for å hente din pakke.
Tips: Last ned postens sporingsapp klikk her

Uavhentet pakke:
Bestiller du og ikke henter pakken på postkontoret innen hentefristen på 14 dager, returneres pakken til oss. Vi vil da sende ut en faktura på 350 kr i gebyr for uavhentet pakke. Dette gebyret består av porto frem, returporto samt administrasjonskostnader i forbindelse med dette. Skulle du av ulike årsaker ikke kunne hente pakken, må du gi beskjed til oss slik vi kan søke om at pakken kan ligge lenger på postkontoret. For å unngå dette gebyret må man aktivt ha informert om at man ikke har mulighet til å hente pakken eller ønsker å avbryte ordren. Å forholde seg passiv å la pakken gå i retur vil utløse gebyr på 350 kr for å dekke våre kostnader.

Feil eller mangler:
Ved feil eller mangler ta kontakt med oss på telefon: 920 15 746 eller post@nordicpower.no.

Klarna:
Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Handlekurv
Skroll til toppen